مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 آذر 1402 ساعت 14:102023-12-13پزشكي

تفاوت افسردگی و غم در فصل پاییز


این اختلال و بیماری زمانی ایجاد می شود که برخی از حالات مانند غم و اندوه که به طور طبیعی در فرد وجود دارد،وضعیت شدیدتر و طولانی تری پیدا کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، علی ناظری روانپزشک و عضو هیأت علمی دانشگاه درباره تفاوت افسردگی و غم در فصل پاییز گفت: تجربه حالات خُلقی و احساسات گوناگون به صورت طبیعی در انسان وجود دارد و یکی از مهم ترین و شناخته شده ترین آن هم حالت اندوه و غم و خُلق گرفته است که هر انسانی در طول زندگی کمابیش تجربه می کند.

وی افزود: وقتی صحبت از بیماری و اختلال در اعصاب و روان افراد می شود منظور، حالات تشدید شده و دارای یک مدت زمان مشخص و ادامه دار و تأثیرگذاری آن حالات بر رفتار و زندگی روزمره و عملکرد شخصی و شغلی و اجتماعی افراد است.

عضو هیأت علمی دانشگاه گفت: اختلال و بیماری افسردگی زمانی است که برخی از حالات مانند غم و اندوه که به طور طبیعی در فرد وجود دارد حالت شدیدتر و طولانی تری پیدا کند.

ضمن اینکه یک سری نشانه های ویژه هم مانند عدم انگیزه فرد برای تلاش و فعالیت در زندگی و دست دادن حالت پوچی به آینده و یا حالت سرزنشگری افراطی به گذشته دارد.

این روانپزشک یادآور شد: گاهی اوقات بیماری افسردگی در یک سری از افراد به صورت غم و خلق گرفته بروز پیدا نمی کند و ممکن است بیشتر حالت عصبانیت و پرخاشگری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تفاوت افسردگی و غم در فصل پاییز

تفاوت افسردگی و غم در فصل پاییز