مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 آذر 1402 ساعت 07:102023-12-07پزشكي

تشخیص بیماری های کلیوی با اسکن چشم


پژوهشگران می گویند از فناوری اسکن سه بعدی چشم موسوم به OCT می توان برای تشخیص نشانه های اولیه بیماری های کلیوی بهره برد، چرا که با کاهش عملکرد کلیه، - پژوهشگران می گویند از فناوری اسکن سه بعدی چشم موسوم به OCT می توان برای تشخیص نشانه های اولیه بیماری های کلیوی بهره برد، چرا که با کاهش عملکرد کلیه، شبکیه نازک می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، فناوری های کنونی توانایی کمک به تشخیص زودهنگام بیماری های کلیوی را ندارند.

به گفته متخصصان تا زمانیکه این بیماری ها شناسایی شوند، کلیه تقریباً نیمی از عملکرد خود را از دست داده است.

بنابراین دانشمندان در حال بررسی یک روش غیر تهاجمی برای نظارت و تشخیص بالقوه علائم اولیه بیماری های کلیوی از یک فناوری اسکن سه بعدی چشم به نام توموگرافی منسجم نوری(OCT) بهره بردند.

این فناوری تصاویر سه بعدی شبکیه را با هدف شناسایی تغییرات ظریف در چشم تجزیه و تحلیل کرد و به دنبال ارائه رویکرد جدیدی برای تشخیص زودهنگام و ردیابی پیشرفت بیماری کلیوی بود.

توسعه درمان های آینده روش OCT می تواند به طور بالقوه به توسعه درمان ها و تسهیل مداخلات سبک زندگی برای مدیریت مؤثر این بیماری ها کمک کند.

دکتر دیوید هوانگ پژوهشگر مؤسسه فناوری ماساچوست(MIT)، این فناوری را در اوایل دهه 1990 با دکتر جیمز فوجیموتو فیزیکدان MIT و سا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشخیص بیماری های کلیوی با اسکن چشم

تشخیص بیماری های کلیوی با اسکن چشم