مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 آذر 1402 ساعت 13:402023-12-12بين الملل

تئوریزه کردن زورگویی در نهاد به اصطلاح حامی صلح!


سازمان ملل متحد چه زمانی حاضر می شود از سازوکارهای تنبیهی خود علیه رژیم اشغالگری که رسما دست به کودک کشی در غزه می زند، استفاده کند و آیا این سازوکارها اساسا برای مواجهه با رژیمی نامشروع و کودک کش کافی هستند؟! - سازمان ملل متحد چه زمانی حاضر می شود از سازوکارهای تنبیهی خود علیه رژیم اشغالگری که رسما دست به کودک کشی در غزه می زند، استفاده کند و آیا این سازوکارها اساسا برای مواجهه با رژیمی نامشروع و کودک کش کافی هستند؟! به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نورنیوز نوشت: بسیاری از رسانه های مستقل جهان از اقدام نادر آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در خصوص استناد به ماده 99 منشور سازمان ملل متحد تمجید کرده اند.

ماده 99 منشور سازمان ملل متحد که ده ها سال بود مورد استفاده قرار نگرفته بود به مقام دبیرکل سازمان ملل این اختیار را می دهد تا مسائلی را که تهدیدی برای صلح و امنیت بین المللی هستند، برجسته تر کند.

با این حال، پس از برگزاری جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد بنا به درخواست گوترش، آمریکا با استفاده از حق وتوی خود جلوی ایجاد آتش بس در جنگ غزه را گرفت.

با این اتفاق، چنانچه پیداست حتی استناد دبیرکل سازمان ملل متحد به اختیارات ویژه خود نمی تواند پایان بخش یک بحران واقعی در نظام بین الملل باشد و حق وتوی یک بازیگر قلدر، به مراتب نسبت به اراده دبیر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تئوریزه کردن زورگویی در نهاد به اصطلاح حامی صلح!

تئوریزه کردن زورگویی در نهاد به اصطلاح حامی صلح!