مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 آذر 1402 ساعت 19:002023-12-07اقتصادي

اشتغال 76 درصد مهارت آموختگان جویای کار در سمنان


سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان از اشتغال 76 درصد مهارت آموختگان فنی و حرفه ای که جویای کار بودند، در این استان خبر داد.

- محمود فیض، سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان با اعلام اشتغال به کار 76 درصد از مهارت آموختگان جویای کار این استان، بر لزوم افزایش کارآمدی آموزش های مهارتی با ارتقای شاخص های ارزیابی مراکز آموزش فنی و حرفه ای تأکید کرد.

وی با بیان اینکه در هشت ماهه سال جاری 22 هزار و 684 نفر در 2 بخش خصوصی و دولتی آموزش های مهارتی را فراگرفته اند، اظهار کرد: از این تعداد، 17 هزار و 262 نفر در بخش دولتی و پنج هزار و 422 نفر در بخش خصوصی، آموزش های فنی و حرفه ای موردنیاز بازار کار را در استان سمنان فراگرفته اند.

فیض میزان اشتغال مهارت آموختگان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان پس از مهارت آموزی را 76 درصد از افراد جویای کار عنوان و تصریح کرد: تعداد مهارت آموختگان جویای کار، 599 نفر و تعداد اشتغال یافتگان، 460 نفر بوده است.

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان بیان کرد: 279 نفر یعنی 60 درصد اشتغال یافتگان در مشاغل مرتبط با دوره آموزشی طی شده و مابقی در مشاغل غیرمرتبط شاغل شده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اشتغال 76 درصد مهارت آموختگان جویای کار در سمنان

اشتغال 76 درصد مهارت آموختگان جویای کار در سمنان