مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 آذر 1402 ساعت 07:452023-12-04پزشكي

توصیه های طب ایرانی برای کاهش عوارض سرماخوردگی


با تغییر فصل و سرد شدن هوا، بروز بیماری های فصلی از جمله سرماخوردگی و آنفلوآنزا با علائم مشترکی همچون سرفه، گلودرد، تب و .

افزایش می یابد؛ این در حالی است که گاهی می توان با اتخاذ راهکارهای ساده به کاهش علائم و مشکلات کمک کرد؛ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، مهمترین عامل برای درمان سرماخوردگی، پرهیز غذایی و استراحت است.

بهتر است در زمان سرماخوردگی از مصرف گوشت قرمز مخصوصا گوشت های غلیظ و دیر هضم مثل گوشت گاو و گوساله، غذاهای تند، غلیظ، بسیار شور، بسیار ترش، چرب و سرخ کرده، گلاب، گل سرخ، کاسنی و نیز پرخوری پرهیز کنید.

سوپ جو، حریره جو، حریره نشاسته، حریره ماش، سوپ اسفناج، انار شیرین، ماهی تازه کوچک، پاچه گوسفند، حریره تهیه شده از سبوس گندم، نشاسته، کتیرا، بادام، سوپ شیر با گشنیز، جعفری، ماش، سیر و پیاز، حریره سبوس گندم، حریره نخود، برنج سفید، زرده تخم مرغ عسلی، گوشت گوسفند جوان، گوشت پرندگان، پیاز کباب شده، انگور رسیده و شیرین، کلم، انجیر خشک، گردو، پسته، بادام، کنجد، موز، مویز شیرین، عسل، روغن بادام، کره، شلغم پخته و ترب با آویشن، دم کرده پونه یا عرق آن در این شرایط مفید است.

همچنین باید هنگام خوابیدن بالشت کوتاه باشد و نباید به پشت خوابید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه های طب ایرانی برای کاهش عوارض سرماخوردگی

توصیه های طب ایرانی برای کاهش عوارض سرماخوردگی