مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 آذر 1402 ساعت 13:352023-12-08بين الملل

آمریکا در علم و فناوری در حال عقب افتادن از چین است


آمریکا شاید به خاطر پیشتازی در بسیاری از علوم و فناوری ها معروف باشد اما یک گزارش جدید نشان می دهد که در حال واگذاری این رقابت به دیگر کشورها نظیر چین است.

- آمریکا شاید به خاطر پیشتازی در بسیاری از علوم و فناوری ها معروف باشد اما یک گزارش جدید نشان می دهد که در حال واگذاری این رقابت به دیگر کشورها نظیر چین است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از دیلی میل، یک نظرسنجی از فعالان عرصه علم، فناوری، مهندسی و ریاضیات نشان میدهد که 75 درصد پاسخ دهندگان معتقدند که آمریکا در این عرصه ها در حال عقب افتادن است یا حتی رقابت جهانی را واگذار کرده است.

حتی 60 درصد پاسخگویان چین را پیشتاز این موضوع اعلام کردند و آمارها نشان می دهد که این کشور آمریکا را در 34 زمینه از 44 زمینه شامل باتری های التریکی، هایپرسونیک و فرکانس رادیویی پیشرفته شکست داده است.

موسسه غیرانتفاعی وضعیت علم در آمریکا که برای تقویت شرایط علم وفناوری در این کشور فعالیت می کند، از قانون گذاران می خواهد که برای نوآوری های آینده بودجه تصویب کنند و هشدار می دهد که این زمینه ها دیگر یک اولویت ملی نیستند و کشور برای آینده چندان آماده نیست.

یک مطالعه جدید نشان می دهد که 75 درصد فعالان عرصه علم و فناوری معتقدند که آمریکا در زمینه تحقیقات و توسعه علمی و فناورانه در حال عقب ماندن است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا در علم و فناوری در حال عقب افتادن از چین است

آمریکا در علم و فناوری در حال عقب افتادن از چین است