مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 آذر 1402 ساعت 09:052023-12-04بين الملل

هشدار پنتاگون درباره افول صنایع نظامی آمریکا


پنتاگون در گزارشی اذعان کرد، صنایع نظامی آمریکا ظرفیت و سرعت لازم برای رفع کامل تقاضاهای ارتش این کشور را از دست داده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، نشریه آمریکایی پالتیکو با استناد به پیش نویس یک گزارش که برای نخستین بار قرار است از سوی پنتاگون منتشر شود فاش کرد، صنایع نظامی آمریکا ظرفیت و سرعت لازم برای رفع کامل مطالبات ارتش و برتری بر رقیبان همچون چین در رقابت بر سر تسلیحات پیشرفته را از دست داده اند.

در پیش نویس این گزارش آمده است، ایالات متحده آمریکا قادر به ساخت تسلیحاتش با سرعت کافی نبوده و دچار عدم تعادل بین کیفیت و سرعت شده و این امر ریسک استراتژیک فزاینده ای را به وجود آورده است.

طبق این گزارش موسوم به سند استراتژی صنعتی دفاع ملی آمریکا، این ریسک استراتژیک در حالی ایجاد شده که واشنگتن نیازمند حمایت از عملیات های جنگی جاری خود در ضمن بازدارندگی علیه تهدید نوظهور بزرگتر، به لحاظ فنی پیشرفته تر و شتابان تر در حوزه اقیانوس هند-اقیانوس آرام است.

موضوع این سند که قرار است در هفته های آینده توسط ویلیام لاپلانت ، مسئول بخش لجستیک پنتاگون منتشر شود، بررسی جامع نیاز پنتاگون به استفاده از دانش کارشناسی شرکت های فن آوری کوچک در ضمن تامین و حمایت شرکت های سنتی برای توسعه سریع تر فن آوری جدید است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار پنتاگون درباره افول صنایع نظامی آمریکا

هشدار پنتاگون درباره افول صنایع نظامی آمریکا