مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 آذر 1402 ساعت 08:152023-12-10اجتماعي

آبخیزداری؛ راهی برای تغذیه سفره های آب زیرزمینی


با کاهش بارش ها و حاکمیت خشکسالی، کارشناسان بارها مدیریت جامع حوضه آبخیز و عملیات آبخیزداری را از مهم ترین و بهترین روش های مدیریت پایدار منابع آب و راه حل عبور از خشکسالی همچنین مدیریت مخاطرات طبیعی از جمله سیل و فرونشست زمین دانسته اند.

- ایسنا/چهارمحال و بختیاری با کاهش بارش ها و حاکمیت خشکسالی، کارشناسان بارها مدیریت جامع حوضه آبخیز و عملیات آبخیزداری را از مهم ترین و بهترین روش های مدیریت پایدار منابع آب و راه حل عبور از خشکسالی همچنین مدیریت مخاطرات طبیعی از جمله سیل و فرونشست زمین دانسته اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حوضه آبخیز عرصه ای است که روان آب ناشی از بارش روی آن توسط آبراهه ها جمع آوری و به یک خروجی نظیر رودخانه، آب انباشت، تالاب، دریاچه و دریا هدایت می شود، به عبارتی دیگر حوضه آبخیز تمامی سطحی را در بر می گیرد که آب های سطحی در آن منطقه به سمت نقطه یا محل مشخصی جریان می یابد.

سید نعیم امامی، رییس بخش تحقیقات حفاظت خاک و آبخیزداری مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینکه نرخ فرسایش سالانه خاک در استان حدود 15 تا 20 تن در هکتار بوده که بیش از چهار برابر استاندارد جهانی است، اظهار کرد: در کنار ویژگی های زمین شناسی از جمله سازندهای حساس به فرسایش به ویژه م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آبخیزداری؛ راهی برای تغذیه سفره های آب زیرزمینی

آبخیزداری؛ راهی برای تغذیه سفره های آب زیرزمینی