مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 آذر 1402 ساعت 15:152023-12-18بين الملل

قدردانی سناتور آمریکایی از تلاش بایدن برای عادی سازی روابط ریاض و تل آویو


یک سناتور جمهوری خواه آمریکایی از تلاش های دولت دموکرات بایدن برای عادی سازی روابط بین عربستان و رژیم صهیونیستی قدردانی کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، سناتور لیندسی گراهام در جریان یک گفتگوی تلوزیونی به صراحت اعلام کرد که هیچ علاقه ای به استیضاح جو بایدن رییس جمهور آمریکا ندارد و بیشتر تمایل دارد با دولت وی برای رسیدگی به مناقشات خاورمیانه و بحث عادی سازی روابط عربستان و رژیم صهیونیستی همکاری کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازان بی سی نیوز ، گراهام  که معمولا یکی از منتقدان سرسخت دولت بایدن بوده است، اینبار در موضعی متفاوت از تلاش های وی برای عادی سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی به عنوان گام مهمی در جهت ایجاد ثبات در خاورمیانه پس از جنگ تمجید و قدردانی کرد.

گراهام در این مصاحبه مدعی شده است: عادی سازی روابط میان اسراییل و سعودی ها یک عقبگرد برای ایران به عنوان دشمن ایالات متحده آمریکا محسوب می شود که مخالف روابط و تعاملات نزدیکی میان اسراییل و کشورهای عربی است.

دولت بایدن ایجاد روابط رسمی میان رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی را به عنوان یک هدف مهم سیاست خارجی خود می بیند اما کارشناسان روابط بین الملل و مسائل منطقه غرب آسیا اعتقاد دارند که جنگ رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان مانعی در برابر تلاش واشنگتن برای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قدردانی سناتور آمریکایی از تلاش بایدن برای عادی سازی روابط ریاض و تل آویو

قدردانی سناتور آمریکایی از تلاش بایدن برای عادی سازی روابط ریاض و تل آویو