مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 آذر 1402 ساعت 15:302023-12-13سياسي

ایده پژوهشگران ایرانی برای مقابله با سوسک های خانگی


نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری کشور به مناسبت هفته پژوهش دایر شد، استاد دانشگاه تهران طرح «فرمولاسیون طعمه ژلی جاذب سوسری» را به این نمایشگاه آورده بود.

-  گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، هفته سوم آذرماه هر ساله در کشور ما به عنوان هفته پژوهش و فناوری گرامی داشته می شود، یکی از برنامه های هفته پژوهش برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری کشور است، پژوهشگران کشورمان دستاوردهای خود را در این نمایشگاه عرضه کردند و پیشرفت علمی کشور را به رخ کشیدند.

با استاد دانشگاه تهران که طرح کاربردی خود را به نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری آورده است، گفت وگو کردیم،  علیرضا بدیعی درباره این طرح توضیحاتی ارائه کرد.

بدیعی در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: طرح ما ژلی است که برای مقابله با سوسک های آلمانی و آمریکایی به کار می رود، با آقای باصری که حشره شناس است، فرمولاسیون را چک کردیم و حدود یک سال است که بر روی این پروژه کار می کنیم و بستر را برای تاثیرگذاری این پژوهش فراهم کرده ایم.

وی افزود: در این فرمولاسیون مقدار سم به کمترین استفاده رسیده است و غذای شبیه سازی را برای سوسک به وجود آوردیم که سوسک بعد از استفاده از این ژل در کلونی خود کشته می شود، در استفاده از حشره کش سوسک ها بعد از مدتی به آن ترکیب عادت م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایده پژوهشگران ایرانی برای مقابله با سوسک های خانگی

ایده پژوهشگران ایرانی برای مقابله با سوسک های خانگی