مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 آذر 1402 ساعت 06:352023-11-28سياسي

استفاده از هوش مصنوعی برای عیب یابی راکتور هسته ای


یک شرکت ژاپنی ابزار هوش مصنوعی طراحی شده برای شبکه های مخابراتی را برای پیش بینی ناهنجاری در راکتورهای هسته ای استفاده می کند.

-  به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، شرکت تلگراف و تلفون نیپون در ژاپن(NTT) از یک ابزار هوش مصنوعی به نام نظارت بر ناهنجاری عمیق (DeAnoS) برای پیش بینی ناهنجاری در راکتورهای همجوشی هسته ای استفاده کرده است.

این ابزار در اصل برای شبکه های مخابراتی طراحی شده بوده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمهر، DeAnoS مانند یک کارآگاه عمل و سعی می کند دریابد کدام قسمت از فرایند درست فعالیت نمی کند.

راکتورهای همجوشی اتمی یکی از حوزه های پیشرو نوآوری علمی هستند که انرژی عظیم آزاد شده از همجوشی هسته اتم ها را مهار می کنند.

این فرایند که مشابه منبع انرژی خورشید و شامل اتحاد میان دو هسته اتمی نوری است به توسعه هسته های سنگین تر و آزادسازی مقدار زیادی انرژی منجر می شود.

راکتورهای همجوشی فرایندهایی که در خورشید رخ می دهد را تقلید می کنند تا مقدار زیادی انرژی پاک بدون ریسک های مرتبط با شکافت هسته ای را بسازند.

NTT در بیانیه ای در این باره می گوید: در واکنش به چالش های محیطی مانند تغییرات آب وهوایی تلاش ها برای دستیابی به فناوری کربن صفر افزایش یافته و ایجاد منابع انرژی نوین نیز هر روز اهمیت بیشتری می یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفاده از هوش مصنوعی برای عیب یابی راکتور هسته ای

استفاده از هوش مصنوعی برای عیب یابی راکتور هسته ای