مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 آذر 1402 ساعت 16:302023-12-04اقتصادي

فعالیت 140 تعاونی توسعه و عمران شهرستانی در کشور


بر اساس اعلام معاونت تعاون وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی 140 شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستانی با عضویت بیش از 153 هزار نفر در سراسر کشور مشغول فعالیت هستند.

- بر اساس اعلام معاونت تعاون وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی 140 شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستانی با عضویت بیش از 153 هزار نفر در سراسر کشور مشغول فعالیت هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به منظور تسریع در رشد و توسعه شهرستانها، هدایت منابع مردمی به بخشهای تولیدی، بستر سازی برای ورود بخشهای تعاونی و خصوصی به فعالیتهای اقتصادی و انجام طرح هایی که به دلیل رانت زا بودن آن امکان واگذاری به بخش خصوصی وجود ندارد، امکان تشکیل شرکت هایی با عنوان شرکتهای تعاونی توسعه و عمران شهرستانی که تابع قانون بخش تعاونی و قانون اصلاح موادی از قانون برنامه چهارم توسعه و اجرای سیاست های کلی اصل (44) قانون اساسی باشند، فراهم شد.

از جمله موضوعات فعالیت تعاونی های توسعه و عمران شهرستانی می توان به ایجاد و اداره واحدهای اقتصادی تولیدی، توزیعی و خدماتی مرتبط با تحقق اهداف تعاونی، خرید سهام بنگاه های دولتی مستقر در شهرستان حوزه فعالیت که کالاها و خدمات تولیدی آنها در آن شهرستان عرضه می شود، سرمایه گذاری در طرح های توسعه ای شهرستان به صورت شرکت مادر تخصصی ( هلدینگ) و یا تشکیل شرکت های اقماری، خرید اوراق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فعالیت 140 تعاونی توسعه و عمران شهرستانی در کشور

فعالیت 140 تعاونی توسعه و عمران شهرستانی در کشور