مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 آذر 1402 ساعت 14:202023-12-05اجتماعي

70 درصد مشکلات معلولان مربوط به ازدواج های فامیلی و ژنتیکی است


مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: 70 درصد مشکلات معلولان استان مربوط به ازدواج های فامیلی و ژنتیکی و درصد کمی به دلیل شرایط محیطی و تصادفات است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرکرد مهشید سلیمانی صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته جهانی معلولان و با حضور خبرنگاران چهارمحال و بختیاری برگزار شد، گفت: این استان تا کنون 32 هزار معلول تحت پوشش بهزیستی داشته اما طبق دستورالعمل جدید کمیسیون های پزشکی تعدادی از معلولیت های خفیف غربالگری شده و برخی افراد از چرخه معلولیت خارج شده اند و  این آمار در 6 ماهه اول سال به 24 هزار نفر رسیده است.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری افزود: 70 درصد مشکلات معلولان مربوط به ازدواج های فامیلی و ژنتیکی و درصد کمی به دلیل شرایط محیطی و تصادفات است.

وی بیان کرد: 64 مرکز مشاوره در سطح چهارمحال و بختیاری وجود دارد که از مجموع این تعداد 33 مرکز تخصصی است و خدمات مهارتی و آموزشی به مخاطبان ارائه می دهد.

سلیمانی یادآور شد: برای تهیه مسکن و اشتغال تا 150 میلیون تومان تسهیلات به مددجویان بهزیستی پرداخت می شود و اگر معلولی باشد که بتواند کار کند به واحدهای تولیدی برای انجام کارهای سبک تر معرفی می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

70 درصد مشکلات معلولان مربوط به ازدواج های فامیلی و ژنتیکی است

70 درصد مشکلات معلولان مربوط به ازدواج های فامیلی و ژنتیکی است