مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 آذر 1402 ساعت 13:352023-12-13بين الملل

تشدید تنش میان 2 کشور همسایه ایران


احضار نماینده طالبان افغانستان از سوی وزارت خارجه پاکستان پس از حمله دیروز به نیروهای امنیتی این کشور در ایالت خیبرپختونخوا تنش های دوهمسایه را وارد مرحله جدیدی کرد و منابع آگاه در اسلام آباد مدعی شدند که گزینه اقدام نظامی در خاک افغانستان روی میز پاکستان است.

-   به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از رسانه های پاکستانی، حمله مرگبار به یک پایگاه ارتش پاکستان در شهر دیره اسماعیل خان واقع در ایالت خیبرپختونخوا به عنوان استان همجوار مرزی با افغانستان باعث شد تا دولتمردان پاکستانی اتهام کارشکنی علیه کابل در مقابله با پدیده تروریسم در مرزهای مشترک را تکرار کنند.

واکنش اسلام آباد به حدی شدت یافت که قائم مقام وزارت امور خارجه پاکستان شامگاه روز گذشته با احضار سرپرست سفارت افغانستان (نماینده طالبان در اسلام آباد) اعتراضات قوی به حمله روز گذشته به نیروهای پاکستانی را به طرف افغانستانی منتقل کرد.

پاکستان مدعی شد که تروریست های دخیل در این حمله از قلمروی افغانستان استفاده کرده و گروه تحریک جهاد که نزدیک به گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان شناخته می شود، مسوولیت حمله به پایگاه ارتش را برعهده گرفته است.

براساس این گزارش، پاکستان اکنون به انتقام تهدیدکرده و منابع نظامی از تکاپوی این کشور برای اقدام نظامی در خاک افغانستان علیه آنچه ط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشدید تنش میان 2 کشور همسایه ایران

تشدید تنش میان 2 کشور همسایه ایران