مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 آذر 1402 ساعت 01:002023-11-28سياسي

ایران می تواند، نمی خواهد...


اگر ایران در برابر تحریم های آمریکا مقاومت نمی کرد و این تحریم ها منجر به تغییر نظام/تغییر رفتار در ایران می شد، آمریکا از ایران الگویی می ساخت که مایه عبرت دیگران شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ یاسر جبراییلی، رییس مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی اجرای سیاست های کلی نظام در صفحه خود در شبکه اجتماعی اکس نوشت: چندی پیش هفته نامه اکونومیست گزارش جالبی را درباره پرونده هسته ای ایران منتشر کرد که مضمون آن، قریب به سخن اخیر گروسی بود که گفته ایران مواد هسته ای مهمی در اختیار دارد.

در گزارش اکونومیست آمده بود که ایران در حال انتقال تاسیسات غنی سازی خود به منطقه ای است که قوی ترین بمب های سنگرشکن (Bunker Buster) آمریکا نیز قدرت تخریبش را ندارد.

این مجله نوشته بود "ایران اینک می تواند فی الفور به بمب هسته ای دست یابد".

حدود دو دهه بود که دستگاه تبلیغاتی غرب با این ادعا که ایران چند سال/چند ماه با بمب فاصله دارد، پرونده ای برای ایران گشوده و موفق به ایجاد یک اجماع بین المللی علیه تهران شده بود.

اینک اما دو اتفاق مهم افتاده است؛ نخستین اتفاق، برملا شدن این ادعای کذب است که قصد ایران از غنی سازی، ساخت بمب هسته ای بوده است.

غربی ها امروز باید به این پرسش پاسخ دهند که اگر قصد ایران ساخت بمب بود، اینک که ظرفیت و قابلیت این را دارد که فی الفور به بمب د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران می تواند، نمی خواهد...

ایران می تواند، نمی خواهد...