مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 آذر 1402 ساعت 07:202023-12-12اجتماعي

احداث پمپ بنزین در فضا!


از آغاز عصر فضا با پرتاب اسپوتنیک 1 در سال 1957، انسان ها بیش از 15000 ماهواره را به مدار فرستاده اند که بیش از نیمی از آنها هنوز فعال هستند.

بقیه آنها پس از اتمام سوخت و پایان عمر مفید خود، - از آغاز عصر فضا با پرتاب اسپوتنیک 1 در سال 1957، انسان ها بیش از 15000 ماهواره را به مدار فرستاده اند که بیش از نیمی از آنها هنوز فعال هستند.

بقیه آنها پس از اتمام سوخت و پایان عمر مفید خود، یا در جو زمین سوخته اند یا همچنان به عنوان تکه های فلزی بی مصرف به دور سیاره ما می چرخند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از سی ان ان، زباله های فضایی تهدیدی برای ایستگاه فضایی بین المللی و سایر ماهواره ها به شمار می روند، به طوری که آژانس فضایی اروپا تخمین می زند که تاکنون بیش از 640 برخورد یا رویداد غیرعادی منجر به تکه تکه شدن این ماهواره ها شده است.

هاله ای از زباله های فضایی در اطراف سیاره ما شکل گرفته که 36500 مورد از آن ها بزرگ تر از 10 سانتی متر و 130 میلیون قطعه از آن ها تا یک سانتی متر هستند.

پاکسازی این زباله ها پرهزینه و پیچیده است و درحالی که چندین برنامه برای انجام این کار در جریان است، هنوز نتایج ملموسی به دست نیامده است.

یکی از راه های مقابله با این مشکل، توقف تولید زباله بیشتر است که با سوخت گیری مجدد ماهواره ها به جای از کار انداختن آن ها پس از اتمام برق، امکان پذی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احداث پمپ بنزین در فضا!

احداث پمپ بنزین در فضا!