مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 آذر 1402 ساعت 14:552023-11-27پزشكي

نخبگان دانش بنیان کشور کیت تشخیص سرطان روده را بومی کردند


متخصصان یک شرکت دانش بنیان با استفاده از دانش و فناوری بومی توانستند کیت های تشخیص سرطان روده را در داخل کشور تولید و تجاری سازی کنند.

- سرطان روده، سومین سرطان شایع در بین انواع سرطان ها و دومین علت مرگ و میر ناشی از سرطان است.

یکی از فاکتورهایی که شانس درمان این سرطان را افزایش می دهد تشخیص زودهنگام سرطان است؛ از همین رو، متخصصان یک شرکت دانش بنیان با تولید محصولی به تشخیص این بیماری کمک کردند.

حامد باقری، مدیرعامل این شرکت با اشاره به طراحی و تولید کیت تشخیص سرطان روده توسط متخصصان این شرکت دانش بنیان گفت: شرکت ما تولیدکننده تخصصی کیت های تشخیص سریع است و کیت های تشخیص سریع مختلفی مانند پنل قلبی برای تشخیص سکته قلبی، پنل عفونی برای تشخیص عفونت معده، هپاتیت و سایر عفونت ها را تولید می کند.

وی با اشاره به عرضه و رونمایی از کیت تشخیص سرطان روده در نمایشگاه نانوفناوری امسال بر رفع نیاز کشور به واردات این کیت با تولید داخلی تاکید و عنوان کرد: حجم واردات پیروات کیناز ام 2 (یک آنزیم کلیدی در متابولیسم گلوکز که در تشخیص سرطان های کلورکتال استفاده می شود ) در سال 98 (آخرین سال واردات) تنها چهار هزار تست بوده در صورت که نیاز سالیانه کشور برای غربالگری سرطان روده سالیانه چهار میلیون تست است که از طریق کیت خون مخفی در مدفوع (FOB با حس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخبگان دانش بنیان کشور کیت تشخیص سرطان روده را بومی کردند

نخبگان دانش بنیان کشور کیت تشخیص سرطان روده را بومی کردند