مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 آذر 1402 ساعت 08:152023-12-06اقتصادي

توسعه دیپلماسی اقتصادی منطقه آزاد قشم الگویی برای سایر مناطق کشور


پژوهشگر اقتصادی قشمی طی یادداشتی، ظرفیت های توسعه دیپلماسی اقتصادی منطقه آزاد تجاری و صنعتی قشم را لگوی برای سایر منطق آزاد کشور برشمرد .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس،  ابراهیم بلالی قشمی پژوهشگر حوزه اقتصاد و مالی و عضو انجمن مهندسی مالی ایران طی یادداشتی در خصوص توسعه اقتصادی منطقه آزاد قشم آورده است:  ظرفیت سازی برای منطقه آزاد تجاری و صنعتی قشم ازجمله مهم ترین فرصت اقتصادی کشور در جهت جذب سرمایه گذاری خارجی است.

با توجه به فرصت های مناسبی که برای تحول در اقتصاد کشور وجود دارد، رصد کردن تحولات بین المللی و فرصت های ناشی از آن از اهمیت خاصی برخوردار است و می توان از فرصت های اقتصادی و سرمایه گذاری در منطقه آزاد تجاری و  صنعتی قشم با هدف جذب سرمایه گذاری بهره گرفت.

در حال حاضر این منطقه آزاد تجاری و صنعتی فرصت بزرگی برای توسعه  اقتصاد کشور محسوب می شوند و  نقشه راه منطقه مورد نظر در عمل توجه به صادرات، جذب گردشگری، پایلوت اجرای طرح ها و ایجاد بانک های خارجی است.

ذکر این اولویت ها نشان می دهد که تاکید بر مطالعه و طراحی پروژه های ضروری زیربنایی از طریق تامین منابع مالی به صورت فاینانس خارجی که از جمله پروژه های ضروری برای استفاده از فرصت های ناشی از جذب سرمایه گذاری می باشد، بسیار حائز اهمیت است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه دیپلماسی اقتصادی منطقه آزاد قشم الگویی برای سایر مناطق کشور

توسعه دیپلماسی اقتصادی منطقه آزاد قشم الگویی برای سایر مناطق کشور