مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 آذر 1402 ساعت 06:002023-11-27پزشكي

سقط مکرر با آسیب های جسمی و روانی مادر همراه است


سقط مکرر یکی از عارضه هایی است که با آسیب های جسمی و روانی به مادر همراه است.

- حدیث گیلانی، درباره اندیکاسیون ها یا موارد کاربرد سرکلاژ، افزود: سرکلاژ یا دوختن دهانه رحم (سرویکس) در مواردی انجام می شود که خانم سابقه دو بار سقط یا زایمان زودرس در سه ماهه دوم داشته باشد.

در چنین مواردی که نارسایی دهانه رحم علت سقط یا زایمان زودرس تشخیص داده می شود، در بارداری بعدی سرکلاژ در هفته های 12 تا 14 بارداری انجام می شود.

وی ادامه داد: در مواردی که فقط یک بار سابقه زایمان زودرس قبل از هفته 28 بارداری وجود دارد، از هفته 14 سونوگرافی های سریالی واژینال، هر 2 هفته یک بار، برای ارزیابی طول سرویکس یا دهانه رحم انجام می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمهر، از هفته 14 تا 24 بارداری، هرگاه طول دهانه رحم به کمتر از 30 میلی متر (3 سانتی متر) برسد، سونوگرافی هر هفته انجام می شود و اگر طول دهانه رحم به کمتر از 25 میلی متر (2/5 سانتی متر) برسد، سرکلاژ انجام می شود.

این متخصص زنان درباره کاهش طول سرویکس بدون سابقه سقط گفت: اگر خانم هیچ سابقه یا عامل خطری برای زایمان زودرس نداشته باشد، یک سونوگرافی برای بررسی طول سرویکس در هفته های 18 تا 24، همزمان با انجام سونوگرافی آنومالی اسکن انجام می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سقط مکرر با آسیب های جسمی و روانی مادر همراه است

سقط مکرر با آسیب های جسمی و روانی مادر همراه است