مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 آذر 1402 ساعت 14:152023-12-13اقتصادي

20 میلیون مترمکعب سالانه، آب مصرفی صنایع در خراسان شمالی


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی گفت: میزان آب مصرفی صنایع در این استان 20 میلیون مترمکعب است.

- ایسنا/خراسان شمالی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی گفت: میزان آب مصرفی صنایع در این استان 20 میلیون مترمکعب است.

سید عقیل مرتضوی روز چهارشنبه(22 آذر ماه) در آیین رونمایی از سند استراتژیک این شرکت با حضور رییس سازمان ملی بهره وری کشور اظهار کرد: جایگزینی آب مورد نیاز صنایع استان با پساب، یکی از اقدامات مهم این شرکت برای تحقق بهره وری آب است.

وی افزود: در همین راستا، مجوز جایگزینی پنج میلیون و 500 هزار متر مکعب از آب مصرفی مجتمع پتروشیمی خراسان واقع در 17 کیلومتری شهر بجنورد صادر شده و در آینده نزدیک با پساب شهر بجنورد جایگزین می شود.

مرتضوی میزان مصرف آب صنایع در این استان را در شرایط کنونی سالانه حدود 20 میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: آب تولید شده از محل بازچرخانی پساب در شهرهای بجنورد، شیروان، اسفراین و آشخانه آماده تحویل برای مصرف در صنایع است.

وی ادامه داد: آب مورد نیاز برای طرح های اقتصادی و توسعه صنعتی این استان از طریق پساب قابل تامین است و این موضوع به صنایع استان ابلاغ و تاکید شده است.

این مقام مسئول بیان کرد: با توجه به بند ع تبصره 8 قانون بودجه سال 1402، آب مصرفی مورد نیاز و طرح های توسعه ای صنایع با پساب جایگزین م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

20 میلیون مترمکعب سالانه، آب مصرفی صنایع در خراسان شمالی

20 میلیون مترمکعب سالانه، آب مصرفی صنایع در خراسان شمالی