مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 آذر 1402 ساعت 12:152023-11-29سياسي

کمیسیون انتخابات پاکستان به تقلب متهم شد


کمیسیون انتخابات پاکستان با اتهام استفاده از یک اقدام مناقشه برانگیز در تغییر نقشه رای گیری به نفع نواز شریف، نخست وزیر سابق این کشور روبروست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این کمیسیون همچنین به تقلب پیش از انتخابات پارلمانی در پاکستان و تردیدهای رو به رشد درباره عادلانه بودن این انتخابات نیز متهم شده است.

روند اصلاح مرزهای حوزه انتخابیه که به تحدید حدود معروف است به دنبال سرشماری صورت گرفته که اخیرا در پاکستان انجام شد و با جنجال هایی همراه بود.

به نوشته گاردین، مخالفت بی سابقه و اعتراض 1300 نفری در سراسر پاکستان به تغییرات پیشنهادی در حوزه های انتخابیه توسط کمیسیون انتخابات از جمله در مورد ادغام مناطق هرنای و سیبی در ایالت بلوچستان پاکستان که در یک حوزه انتخابیه است با وجود فاصله 400 کیلومتری این دو منطقه از هم و بدون ارتباط جاده ای و تفاوت های اقلیمی، فرهنگی و تفاوت های جمعیتی آنها مطرح شده است.

تاریخ انتخابات پارلمانی پاکستان از نوامبر 2023 به فوریه 2024 تغییر کرده که بهانه ای برای نتایج سرشماری بود اگرچه مخالفان مدعی اند که این تاخیر به دلیل دادن زمان بیشتر به نواز شریف است تا از تبعید خودخواسته در انگلیس برگردد و باری دیگر برای انتخابات کاندیدا شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمیسیون انتخابات پاکستان به تقلب متهم شد

کمیسیون انتخابات پاکستان به تقلب متهم شد