مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 آذر 1402 ساعت 10:102023-11-27اقتصادي

کاهش قابل توجه زمین خواری در تهران با انجام کاداستر


رییس اداره ممیزی اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران گفت: با انجام کاداستر کاهش قابل توجه زمین خواری و میزان پرونده ها در دادگستری در استان تهران هستیم - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، اصغر نبی لو در گفت و گو با ایسنا افزود: در  دو برنامه توسعخه گذشته متولی کاداستر اراضی ملی را سازمان ثبت قرار داده بودند و  بودجه های در نظر گرفته شده در ثبت هزینه شد، به گونه ای که در دو برنامه پنج ساله سالانه 800 میلیارد تومان یعنی در مجموع حدود 8000 میلیارد تومان برای این کار به سازمان ثبت پرداخته شد.

وی در ادامه گفت: مسوولان بعد به این نتیجه رسیدند که دستگاه ها باید خودشان کاداستر راضی خود را انجام دهند و سازمان ثبت نمی تواند کاداستر اراضی ملی دستگاه های مختلف از جمله منابع طبیعی را انجام دهد بنابراین از سال 96 به بعد بودجه هایی برای کاداستر از سوی دستگاه ها از جمله منابع طبیعی در نظر گرفتند.

این کار به کاداستر  سرعت داد.

بیشترین اراضی کشور در اختیار منابع طبیعی است که نزدیک 85 درصد از اراضی کشور را شامل می شود البته در استان هایی مانند تهران مساحت آن  کمتر است.

رییس اداره ممیزی اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران با بیان اینکه یک  میلیون و 78 هزار هکتار اراضی ملی در استان تهران قرار دارد، اظهار کرد: 98 درصد از این اراضی تاکنون


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش قابل توجه زمین خواری در تهران با انجام کاداستر

کاهش قابل توجه زمین خواری در تهران با انجام کاداستر