مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 آذر 1402 ساعت 11:302023-11-27سياسي

غزه؛ نسل «زد» جهان و نخبگان «ما»


اگر بخواهیم از ویژگی های جوانان نسل «زد» کمی بیشتر بدانیم، جوانان این نسل عموما جوانان در معرض تحصیل و کار هستند که در کنشگری سیاسی و اجتماعی، - اگر بخواهیم از ویژگی های جوانان نسل زد کمی بیشتر بدانیم، جوانان این نسل عموما جوانان در معرض تحصیل و کار هستند که در کنشگری سیاسی و اجتماعی، فعال،  پروگرسیو و چپ گرا هستند.

آنها در جهانی بزرگ شده اند که به مدد رسانه های اجتماعی هم مفهوم ارتباط را به خوبی درک می کنند و هم در بستر ارتباط با یکدیگر، آشنا با دردهای نسل خود و درد های هم نسلان دیگر نقاط جهان هستند.

50 روز است که سرزمین تفتیده ی غزه، در زوزه ی بمب های وحشی، و پرواز جان های مظلوم زنان و کودکان و مردان مقاومش، قلوب  جوانان عالم را به سوی خود فراخوانده و به خروش آورده است.

هر راهپیمایی و خروشی که در جهان بپاخاسته، جوانان محور اساسی آن بوده اند.

نسل بیداری که با هویتی فراتر از اشخاص و احزاب و قدرت ها، به میدان آمده و آرایش سیاسی و هویتی جدیدی را رقم زده و بسیاری را متحیر ساخته است.

در وقفه ای که از آتش بس موقت در غزه مظلوم ایجاد شده، فرصتی است، تا درپنجمین یادداشت، آرایش احزاب و جریانهای فکری و رویکردهای سیاسی در منازعه فلسطین به ویژه نقش جوانان در اروپا را مرور کنیم و سپس با نقبی به منطقه و ایران، آموزه هایی را بر گیریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غزه؛ نسل «زد» جهان و نخبگان «ما»

غزه؛ نسل «زد» جهان و نخبگان «ما»