مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 آذر 1402 ساعت 13:252023-11-26سياسي

سرنوشت کارتر در انتظار بایدن است؟


در فضایی که تاریخ برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نزدیک و نزدیک تر می شود، دستگاه کارنامه سیاست خارجی دولت بایدن چندین شکست متوالی را در خود ثبت کرده است.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - ایران نوشت: روند تحولات در صحنه سیاست داخلی و خارجی ایالات متحده نشان می دهد نتیجه ای که از صندوق های رأی سال 2024 ریاست جمهوری این کشور بیرون می آید می تواند تکرار اتفاقی باشد که چندین دهه پیش درباره جیمی کارتر ، رییس جمهور اسبق امریکا رخ داد؛ زمانی که این رییس جمهور دموکرات نتوانست برای سردرگمی هایش در سیاست خارجی بویژه در رابطه با ایران انقلابی و تحقق وعده های داخلی اش چاره جویی کند تا به یکی از رؤسای جمهور تک دوره ای امریکا تبدیل شود.

به نظر می رسد تاریخ در حال تکرار است و فاجعه جاری در اسراییل و غزه دوباره حقیقتی را نشان داد که زمانی هارولد مک میلیان ، نخست وزیر گذشته بریتانیا آن را بزرگ ترین چالش یک دولتمرد خوانده بود؛ چالش رخدادها.

چالش زمانی است که رویدادها به واکنشی واقع گرایانه و منسجم توسط کشور نیاز داشته باشد اما آن کشور نتواند چنین واکنشی نشان دهد.

امریکا در چنین وضعیتی به سر می برد؛ همان گونه که کارتر در نهایت کارش دریافت، برخی از تصمیمات سیاست خارجی می توانند حتی سهمگین ترین مسائل داخلی را هم تحت الشعاع قرار دهند، اکنون ج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرنوشت کارتر در انتظار بایدن است؟

سرنوشت کارتر در انتظار بایدن است؟