مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 آذر 1402 ساعت 14:552023-12-09دانش

روشی برای پرتوگیری بدن انسان از فناوری 5G در تلفن همراه


پژوهشگران دانشگاه صنعتی امیرکبیر با همکاری محققان انستیتو پلی تکنیک پاریس طی پروژه ای موفق شدند روشی جدید را برای پرتوگیری مدل بدن انسان از گوشی تلفن همراه موج میلیمتری مخابرات نسل پنجم ارائه کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سید فراز جعفری، دانش آموخته دکتری انستیتو پلی تکنیک پاریس و دانشگاه امیرکبیر و مجری طرح پرتوگیری مدل بدن انسان از گوشی تلفن همراه موج میلیمتری مخابرات نسل پنجم که آن را با راهنمایی دکتر رضا صراف شیرازی و دکتر غلامرضا مرادی از اعضای هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دکتر Joe Wiart و دکتر Alain Sibille از اعضای هیات علمی انستیتو پلی تکنیک پاریس انجام داده است، گفت: با توجه به رشد سریع تکنولوژی های بی سیم، نگرانی های مرتبط با سلامت جسمی و روانی در مواقع استفاده از این دستگاه ها افزایش یافته است.

وی افزود: استانداردهایی باید رعایت شوند تا سلامت اپراتور یا مصرف کننده در هنگام استفاده از دستگاه های بی سیم به مخاطره نیفتد.

این محقق با بیان اینکه استفاده از تلفن همراه و یا هر دستگاهی که به صورت بی سیم کار می کند مانند تلفن بی سیم خانگی نیز نیازمند رعایت استانداردهایی است، اظهار کرد: سازمان بهداشت جهانی (WHO) مقدار مشخصی از تابش امواج را تعیین می کند تا میزان پرتوگیری انسان ناشی از دستگاه های بی سیم از این حد مجاز فراتر نرو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روشی برای پرتوگیری بدن انسان از فناوری 5G در تلفن همراه

روشی برای پرتوگیری بدن انسان از فناوری 5G در تلفن همراه