مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 آذر 1402 ساعت 07:402023-11-29اجتماعي

باهوکلات و گواتر رویشگاه های طبیعی گونه حرا در سیستان و بلوچستان


معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان با اعلام این که منطقه حفاظت شده خور گواتر و خور باهو به عنوان رویشگاه طبیعی، ذخیره گاه زیست کره و ژئوپارک استان محسوب می شود، - ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان با اعلام این که منطقه حفاظت شده خور گواتر و خور باهو به عنوان رویشگاه طبیعی، ذخیره گاه زیست کره و ژئوپارک استان محسوب می شود، گفت: وسعت جنگل های حرا در استان سیستان و بلوچستان 1375 هکتار است که شامل رویشگاه های طبیعی و دست کاشت می شود.

مسعود ریگی در گفت وگو با ایسنا- با اشاره به اینکه محدوده رویش گونه حرا از خور باهو در شهرستان دشتیاری تا خور گالک در شهرستان زرآباد را در بر می گیرد، افزود: 815 هکتار از جنگل های حرا در استان طبیعی و 560 هکتار آن دست کاشت می باشد.

وی ادامه داد: جنگل های حرا نقش مهمی در زیبایی سواحل و جذب گردشگران دارد و علاوه بر آن، گسترش این جنگل ها باعث فیلتر شدن برخی آلاینده ها از آب دریا می شود.

معاون اداره کل منابع طبیعی استان افزود: اداره کل منابع طبیعی سیستان و بلوچستان با هدف گذاری افزایش سطح جنگل های حرا در استان به 5100 هکتار، همه ساله متناسب با اعتبارات طرح صیانت از جنگل های ساحلی مانگرو اقدام به تولید نهال گونه حرا و کاشت در عرصه های من


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باهوکلات و گواتر رویشگاه های طبیعی گونه حرا در سیستان و بلوچستان

باهوکلات و گواتر رویشگاه های طبیعی گونه حرا در سیستان و بلوچستان