مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 آذر 1402 ساعت 09:302023-12-10پزشكي

ثبت 6 مورد اهدای عضو به بیماران نیازمند در همدان


مسئول واحد شناسایی نسوج و اعضا پیوندی دانشگاه علوم پزشکی همدان از اهدای عضو یک مادر 64 ساله به بیماران نیازمند خبر داد و گفت: ششمین اهدای عضو همدان امسال ثبت شد.

- ویدا سمیعی در گفت وگو با خبرنگار فارس در همدان از ثبت ششمین اهدای عضو طی امسال در همدان خبر داد و اظهار کرد: سارا حسنی مادر 64 ساله همدانی به دنبال خونریزی مغزی در بخش CCU بیمارستان قلب فرشچیان، دچار مرگ مغزی شده بود که با رضایت خانواده ، کبدش اهدا شد.

وی با بیان اینکه 16 آذرماه اهدا عضو انجام و این مرحوم توانست به یک بیمار جان دوباره ببخشد گفت: از تمام همکاران که در این امر مقدس همکاری و همراهی داشتند، قدردانی می کنم.

مسئول واحد شناسایی نسوج و اعضا پیوندی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه هر انسانی می تواند با اهدا عضو خود جان هشت نفر را با اعضا اصلی و 53 نفر را با نسوج نجات دهد.

وی تصریح کرد: در هر دو ساعت، یک بیمار نیازمند به پیوند جان خود را از دست می دهد و در هر 10 دقیقه نیز یک نفر به لیست انتظار اضافه می شود.

سمیعی در پایان سخنانش با بیان اینکه امسال ششمین اهدای عضو در همدان ثبت شد فرهنگسازی در این زمینه را باقیات الصالحات عنوان کرد.

پایان پیام/89026/


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت 6 مورد اهدای عضو به بیماران نیازمند در همدان

ثبت 6 مورد اهدای عضو به بیماران نیازمند در همدان