مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 آذر 1402 ساعت 15:452023-12-05اقتصادي

حفظ منابع خاک با یکپارچه سازی و تسطیح لیزری زمین های کشاورزی


کارشناس امور فنی وزیربنایی جهاد کشاورزی کاشان گفت: یکپارچه سازی اراضی، تسطیح لیزری زمین های کشاورزی و اجرای طرح های نوین آبیاری مهمترین برنامه های زیربنایی است که با هدف حفظ منابع خاک در بخش کشاورزی انجام می شود.

- ایسنا/اصفهان کارشناس امور فنی وزیربنایی جهاد کشاورزی کاشان گفت: یکپارچه سازی اراضی، تسطیح لیزری زمین های کشاورزی و اجرای طرح های نوین آبیاری مهمترین برنامه های زیربنایی است که با هدف حفظ منابع خاک در بخش کشاورزی انجام می شود.

توسعه شهرها، جنگل زدایی، شیوه های مدیریت و کاربری ناپایدار سرزمین، آلودگی ها، چرای بی رویه دام و پدیده تغییر آب و هوا، خاک را در معرض خطر نابودی قرار داده است و با استمرار این شرایط، زندگی سالم برای انسانها نیز دچار چالش می شود.

روز پنجم دسامبر برابر با 14 آذر، روز جهانی خاک نام گذاری شده و برنامه های امسال با شعار خاک و آب، منشا زندگی برگزار می شود.

محمدرضا میرزایی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: یکپارچه سازی و تسطیح لیزری زمین های کشاورزی با هدف بهبود و افزایش کیفیت محصول، جلوگیری از فرسایش خاک در اثر شیب نامناسب و جلوگیری از پیشروی روان آب ها اجرا می شود.

وی افزود: خاک حاصلخیز کشاورزی در سطوح اولیه لایه های خاک قرار دارد و حفظ آن ضرورت دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حفظ منابع خاک با یکپارچه سازی و تسطیح لیزری زمین های کشاورزی

حفظ منابع خاک با یکپارچه سازی و تسطیح لیزری زمین های کشاورزی