مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 آذر 1402 ساعت 08:052023-12-03اجتماعي

راه رهایی مازندران از زباله این بار با طرح «ماپ»


رییس سازمان حفاظت محیط زیست در حالی از اجرایی شدن طرح مدیریت اجتماعی پسماند با عنوان مخفف ماپ نام می برد که استان های شمالی به ویژه مازندران در کوهی از زباله مدفون شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مازندران،در  چهار گوشه طبیعت مازندران ردپای زباله مشهود است؛ زباله هایی که در گوشه گوشه طبیعت سرسبز قد می کشند، فرقی ندارد دریا باشد یا جنگل، این طبیعت است زیرکوهی از زباله مدفون می شود.

زباله در مازندران، قصه امروز و دیروز نیست؛ انباشت بیش از 30 سال زباله در دل طبیعت و جنگل های مازندران بیش از هر مساله دیگری بر حیات طبیعی و زیستی مازندران اثرات خود را برجای گذاشته است.

طبیعت استان از سویی به جنگل و از سویی دیگر به مناطق کوهپایه ای و همچنین به دریا منتهی می شود، این مساله موجب شد بحث پسماند بیشتر در آسان خودنمایی کند.

طی سال های اخیر مشکل زباله در شهرهای استان به مرحله بحرانی رسیده از ساری گرفته تا بابل، محمودآباد و اکنون هم آمل که در این زمینه علی سلاجقه معاون رییس جمهور در چهل و هفتمین نشست کارگروه ملی پسماند در رابطه با مشکل پسماند استان مازندران توضیح داد: تا الان توانستیم زباله درون سبزینگی شهر را بیرون بکشیم، آمار این زباله ها به عدد و رقم تبدیل شده و یک سامانه برای آن طراحی شده است که این کار خیلی بزرگی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه رهایی مازندران از زباله این بار با طرح «ماپ»

راه رهایی مازندران از زباله این بار با طرح «ماپ»