مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 آذر 1402 ساعت 09:452023-12-03سياسي

دانشگاه ایده آل دانشجویان از نظر رییس دانشگاه خواجه نصیر


رییس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با بیان ویژگی های دانشگاه ایده آل، گفت: فضای دانشگاه ها باید فضای بانشاطی مبتنی بر تضارب آرا باشد و به سؤالات و دغدغه های تفکری جوانان پاسخ داده شود.

- گروه دانشگاه خبرگزاری فارس؛ 16 آذر در کشورمان روز دانشجو نامگذاری شده؛ در واقع این روز، به یاد 3 دانشجویی است که در اعتراض به دیدار رسمی نیکسون معاون رییس جمهور آمریکا با شاه پهلوی آن هم چندی پس از کودتای ننگین آمریکایی 28 مرداد، توسط رژیم ستم شاهی به شهادت رسیدند.

مقام معظم رهبری در دیدار اساتید و دانشجویان در دانشگاه علم و صنعت در 24 آذرماه سال 87 تاریخچه ای از این واقعه بیان کردند.

ایشان فرمودند: جالب است توجه کنید که 16 آذر در سال 32 که در آن سه نفر دانشجو به خاک و خون غلتیدند، تقریباً چهار ماه بعد از 28 مرداد اتفاق افتاده؛ یعنی بعد از کودتای 28 مرداد و آن اختناق عجیب - سرکوب عجیب همه نیروها و سکوت همه - ناگهان به وسیله دانشجویان در دانشگاه تهران یک انفجار در فضا و در محیط به وجود می آید.

چرا؟ چون نیکسون که آن وقت معاون رییس جمهور آمریکا بود، آمد ایران.

به عنوان اعتراض به آمریکا، به عنوان اعتراض به نیکسون که عامل کودتای 28 مرداد بودند، این دانشجوها در محیط دانشگاه اعتصاب و تظاهرات می کنند، که البته با سرکوب مواجه می شوند و سه نفرشان هم کشته می ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانشگاه ایده آل دانشجویان از نظر رییس دانشگاه خواجه نصیر

دانشگاه ایده آل دانشجویان از نظر رییس دانشگاه خواجه نصیر