مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 آذر 1402 ساعت 08:402023-12-09پزشكي

اگر دیابت را کنترل نکنیم چه اتفاقی می افتد؟


دیابت یک بیماری مزمن متابولیک است که اگر درمان یا کنترل نشود عوارض بسیار جدی برای بیمار به دنبال دارد که یکی از شایع ترین آن ها زخم پای دیابتی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار باشگاه خبرنگاران توانا، در یک تعریف ساده افزایش قند خون بالای 126 را دیابت می گویند که فرد باید به پزشک مراجعه کند و تحت درمان قرار بگیرد.

علت بیماری دیابت در بیماری دیابت یا انسولین به میزان کافی در بدن تولید نمی شود(نوع یک) یا به دلیل مکانیسم های مختلف، سلولها نسبت به انسولین تولیدی مقاومت نشان می دهند(نوع دو) که هر دوحالت باعث می شود سطح قند خون از سطح نرمال بیشتر شود و باعث بروز بیماری دیابت شود.

دیابت نوع یک، بیماری ژنتیکی است که معمولا از دوران کودکی فرد آغاز می شود اما دیابت نوع دو شایع تر است و حدود 80 تا 90 درصد موارد از کل دیابت را شامل می شود.

  عوامل موثر بر دیابت (به خصوص نوع دو) -چاقی شکمی -اضافه وزن -سن بالای 40 -سابقه ابتلا به دیابت بارداری -سابقه خانوادگی ابتلا به دیابت معمولا افراد متوجه مراحل اولیه بیماری دیابت نمی شوند در مراحل اولیه فردی که دچار بیماری دیابت می شود معمولا متوجه بیماری خود نمی شود تا جایی که سطح قند خون به حدی می رسد که میزان قندی وارد ادرار می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اگر دیابت را کنترل نکنیم چه اتفاقی می افتد؟

اگر دیابت را کنترل نکنیم چه اتفاقی می افتد؟