مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 آذر 1402 ساعت 13:402023-12-04بين الملل

ورود غیرقانونی ناو آمریکایی به آب های دریای جنوبی چین


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، به نقل از رویترز، سخنگوی فرماندهی جبهه عملیات جنوبی ارتش آزادی بخش خلق چین در بیانیه ای اعلام کرد که یک ناو آمریکایی به طور غیرقانونی به آب های مجاور در نزدیکی منطقه ای موسوم به «آب تَل توماس دوم/ Second Thomas Shoal» واقع در دریای جنوبی چین، - ارتش چین از ورود غیرقانونی یک ناو آمریکایی به آب های مورد مناقشه در دریای جنوبی چین خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، به نقل از رویترز، سخنگوی فرماندهی جبهه عملیات جنوبی ارتش آزادی بخش خلق چین در بیانیه ای اعلام کرد که یک ناو آمریکایی به طور غیرقانونی به آب های مجاور در نزدیکی منطقه ای موسوم به آب تَل توماس دوم/ Second Thomas Shoal واقع در دریای جنوبی چین، وارد شده است.

فرماندهی نیروی دریایی چین در این بیانیه اعلام کرد: آمریکا صلح و ثبات منطقه را به شدت تحت الشعاع قرار داد و استقلال چین را نقض کرد.

چین بر سر پهنه وسیعی از آب های واقع در دریای جنوبی چین ادعای مالکیت داشته و با چندین کشور همسایه خود نیز وارد مناقشه شده است.

نیروی دریایی آمریکا مدعی شده است که رزم ناو یواس اس گابریله گیفوردز مطابق قوانین بین المللی، در آب های بین المللی دریای جنوبی چین در حال انجام عملیات های معمول بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ورود غیرقانونی ناو آمریکایی به آب های دریای جنوبی چین

ورود غیرقانونی ناو آمریکایی به آب های دریای جنوبی چین