مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 آذر 1402 ساعت 15:202023-11-28بين الملل

«اثر انگشت» مخفی در بال های حشرات!


یک فناوری نوری متحول کننده، طیف نور منعکس شده از بال حشرات را در لحظه رمزگشایی می کند و شکاف های نظارت بر حشرات را برای پی بردن به بحران های در حال گسترش تنوع زیستی برطرف می سازد.

- یک فناوری نوری متحول کننده، طیف نور منعکس شده از بال حشرات را در لحظه رمزگشایی می کند و شکاف های نظارت بر حشرات را برای پی بردن به بحران های در حال گسترش تنوع زیستی برطرف می سازد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از ادونسد ساینس نیوز، حشرات متنوع ترین گروه جانوری روی کره زمین هستند که روابط پیچیده ای را با محیط خود حفظ می کنند و نقش های حیاتی مانند تجزیه مواد آلی و گرده افشانی را بر عهده دارند.

بحران روبه رشد تنوع زیستی با بررسی کردن تعداد حشرات آشکار می شود و کاهش یافتن آنها تأثیر چشم گیری را روی گیاهان و حیوانات دارد.

اگرچه بررسی کردن حشرات و نحوه توزیع آنها در طول زمان برای یافتن عوامل مؤثر بر فراوانی و تنوع این گونه جانوری مهم است اما تجهیزات نظارتی مناسب بسیار محدود هستند.

بنجامین توماس (Benjamin Thomas) دانشیار مؤسسه فناوری نیوجرسی (NJIT) به عنوان یک متخصص حسگرهای نوری، در دهه گذشته روی ابزارهای فوتونیکی برای بررسی حشرات کار کرده است.

توماس گفت: من به عنوان یک فیزیکدان که به دنیای حشره شناسی وارد می شود، بسیار شوکه شدم از اینکه دیدم ما در واقع اطلاعات بسیار ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«اثر انگشت» مخفی در بال های حشرات!

«اثر انگشت» مخفی در بال های حشرات!