مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 آذر 1402 ساعت 12:552023-12-09سياسي

طوفانی که بنیان تمدن غرب را به لرزه درآورد


برای تمدن ها می توان دو بعد نرم افزاری و سخت افزاری قائل شد و هیچ تمدنی بدون برخورداری از این دو بعد، نه می تواند در درون خودش تعمیق پیدا کند و تحکیم شود و نه در بیرون نفوذ و گسترش یابد.

- غرب نیز طی چند قرن تلاش، با بهره مندی از این دو بعد توانست ریشه بگستراند و هیمنه خود را با  ابهت و جذاب به جهانیان بنمایاند و دیگران را مسحور و مسخر خود سازد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مهدی فضائلی، کارشناس مسائل سیاسی نوشت: ارزش های غربی، بنیادی ترین یا جزو بنیادی ترین بعد نرم افزاری این تمدن محسوب می شوند و استحکام یا سستی آنها، تمام بنای عظیم این تمدن را تحت تأثیر قرار داده و خواهد داد.

این ارزش ها که از درون نظام اعتقادی متولد می شوند، آن چنان جایگاهی دارند که حتی جهانی معرفی می شوند و از نگاه نخبگان غربی هم، جنگیدن برای آنها مقدس شمرده می شود! حقوق بشر، آزادی، برابری، حکومت قانون و دموکراسی از جمله این ارزش ها به شمار می روند.

با این مقدمه،نویسنده این یادداشت معتقد است که آنچه طی حدود دو ماه گذشته و پس از عملیات شگفت انگیز طوفان الاقصی، در غزه توسط رژیم صهیونیستی و با حمایت تمام قد، آمریکا و اروپا گذشت و جهان شاهد آن بود، ضربه ای جبران ناپذیر به این ارزش ها و در حقیقت به تمدن غرب وارد کرد تا حدی که افول آمریکا و متحدانش را سرعتی بسیار بخشید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طوفانی که بنیان تمدن غرب را به لرزه درآورد

طوفانی که بنیان تمدن غرب را به لرزه درآورد