مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 آذر 1402 ساعت 14:352023-12-09پزشكي

آنچه باید در مورد کنترل آلودگی به شپش در دانش آموزان بدانیم


آلودگی به شپش، یکی از مشکلات مدارس و جمعیت هایی است که در آن افراد به طور نزدیک با یکدیگر در ارتباط هستند و می تواند باعث مشکلات جسمی، روانی و اجتماعی در افراد به خصوص در دانش آموزان شود.

- کودکان دبستانی آسیب پذیرترین گروه سنی درخصوص آلودگی به شپش هستند و تماس نزدیک و طولانی مدت آنها با هم، شایع ترین و اصلی ترین راه انتقال این آلودگی است.

خارش شدید پوست سر از علائم اصلی فرد آلوده به شپش رضا فدایی، متخصص بیماری های عفونی و مسؤول بیماری های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان در گفت وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در باره پدیکلوزیس یا آلودگی به شپش اظهار کرد: شپش نوعی انگل است که از خون تغذیه می کند و به موهای سر انسان می چسبد.

وی با بیان اینکه آلودگی به شپش بیماری محسوب نمی شود، بلکه نوعی آلودگیست که با تشخیص و اقدام به موقع قابل کنترل و پیشگیری است، افزود: شپش به عنوان یک انگل می تواند در سر و یا سایر نقاط بدن مستقر شود ولی مهم ترین فرم آلودگی، شپش سر است که در جوامع مختلف به خصوص در مدارس می تواند مشکل ساز شود.

فدایی با اشاره به راه های انتقال این آلودگی گفت: انتقال شپش از 2 راه مستقیم و غیرمستقیم صورت می گیرد، راه مستقیم از طریق تماس با فرد آلوده و راه غیرمستقیم از طریق تماس با اشیا یا البسه آلوده مثل کلاه، شال، روسری، روبالشتی، ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آنچه باید در مورد کنترل آلودگی به شپش در دانش آموزان بدانیم

آنچه باید در مورد کنترل آلودگی به شپش در دانش آموزان بدانیم