مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 آذر 1402 ساعت 15:052023-12-13اقتصادي

چرا سازمان جهاد کشاورزی سطح زیر کشت گندم را غلط اعلام کرد؟


رییس انجمن صنفی کشاورزان خوزستان گفت: اعلام آمار غلط سطح زیر کشت گندم سبب می شود امسال کشاورزان با کمبود بذر، کودشیمایی و سوخت روبرو شوند.

- مسعود اسدی رییس انجمن صنفی کشاورزان خوزستان صبح امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در اهواز، اظهار کرد: جهاد کشاورزی اعلام کرده که بین 40 تا 60 هزار تن بذر تحویل  کشاورزان داده است در حالی که این میزان به جوابگوی نیاز کشاورزان نیست.

وی با تاکید بر اینکه کشاورزان امسال به 180 هزار تن بذر گندم نیاز دارند، افزود: با توجه به اینکه  امسال حدود 650 هزار هکتار گندم آبی و 250 هزار هکتار گندم دیم  زیر کشت می روند در مجموع سطح زیر کشت گندم آبی و دیم استان حدود 900 هزار هکتار است.

رییس انجمن صنفی کشاورزی خوزستان گفت: در سال گذشته بسیای از مزارع گندم با مشکلاتی مانند بیماری زنگ زرد و سیاهک گندم روبرو بود به همین دلیل کیفیت مناسبی نداشت و کشاورزان برای نگهداری بذر، خود مصرفی اقدام نکردند.

اسدی با بیان اینکه  انتظار می رفت سازمان جهاد کشاورزی پیش بینی لازم را برای تهیه و تولید این میزان بذر را کرده باشد، عنوان کرد: در حال حاضر بذر گندم گواهی شده و مرغوب به شدت نایاب شده و در روزهای اخیر قیمت هر کیلو بذر گندم گواهی شده به کیلویی 30 هزار تومان هم رسید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا سازمان جهاد کشاورزی سطح زیر کشت گندم را غلط اعلام کرد؟

چرا سازمان جهاد کشاورزی سطح زیر کشت گندم را غلط اعلام کرد؟