مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 24 آذر 1402 ساعت 10:302023-12-15پزشكي

ال ای دی هایی که به حفظ چرخه خواب و بیداری کمک می کنند


پژوهشگران یک ال ای دی(LED) با دو طول موج طراحی کرده اند تا اختلالات در ساعت زیستی بدن ناشی از قرار گرفتن در معرض نور مصنوعی را کاهش دهد.

- پژوهشگران یک ال ای دی(LED) با دو طول موج طراحی کرده اند تا اختلالات در ساعت زیستی بدن ناشی از قرار گرفتن در معرض نور مصنوعی را کاهش دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نیو اطلس، پژوهشگران ال ای دی های انسان محور را طراحی و آزمایش کرده اند که طول موج های متفاوتی از نور آبی را بسته به روز یا شب بودن، ساطع می کنند و تأثیر مخرب نور مصنوعی بر ساعت زیستی بدن ما را کاهش می دهند.

پژوهشگران امیدوارند تولیدکنندگان نمایشگرها، یافته های آنها را برای تولید ال ای دی های جدید خود به کار گیرند.

از آنجایی که ساعت زیستی یا بیولوژیکی بدن ما یا به عبارتی ریتم شبانه روزی ما با چرخه طبیعی نور صبح تا تاریکی شب هماهنگ است، مهم است که از نور به درستی استفاده کنیم یا به درستی در معرض نور قرار بگیریم.

اما در جامعه امروزی، بسیاری از ما در معرض نور مصنوعی و فراوانی در داخل خانه قرار داریم که می تواند ریتم شبانه روزی ما را مختل کند و منجر به اختلال در خواب شود.

نور آبی بیش از هر رنگ دیگری توانایی بدن برای آماده شدن برای خواب را مختل می کند، زیرا مغز ما را فریب می دهد تا فکر کند هنوز روز است و تولید هورمون آرامش شبانه ما موسوم به ملا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ال ای دی هایی که به حفظ چرخه خواب و بیداری کمک می کنند

ال ای دی هایی که به حفظ چرخه خواب و بیداری کمک می کنند