مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 آذر 1402 ساعت 16:102023-11-23اقتصادي

هشدار یک پژوهشگر جمعیت: تا 15 سال آینده در سیاه چاله جمعیتی گرفتار می شویم


شفیعی با تاکید بر اینکه تا 15 سال آینده ما در « ابر سیاه چاله جمعیتی » گرفتار خواهیم شد، گفت: متاسفانه زیرساخت های خدمات رسانی به سالمندان در کشور ما وجود ندارد و قطعاً آنچه برای ما رخ خواهد داد تا 150 سال آینده کمبود جمعیت را جبران نمی کند.

- شفیعی با تاکید بر اینکه تا 15 سال آینده ما در ابر سیاه چاله جمعیتی گرفتار خواهیم شد، گفت: متاسفانه زیرساخت های خدمات رسانی به سالمندان در کشور ما وجود ندارد و قطعاً آنچه برای ما رخ خواهد داد تا 150 سال آینده کمبود جمعیت را جبران نمی کند.

یک پژوهشگر جمعیت نسبت به افزایش سن جمعیت و شیوع سالمندی، کاهش آمار ازدواج و کاهش فرزندآوری در سطح جامعه هشدار داد و افزود: برای رفع مشکل کاهش نرخ جمعیت، فقط چهار سال فرصت داریم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا؛ محمد تقی شفیعی پنجشنبه دوم آذر ماه در دومین مجمع سلامت سالیانه ملایر که با موضوع جوانی جمعیت برگزار شد ، تصریح کرد: برخلاف اعتقاد خیلی از افراد که معترفند نخستین چالش در حوزه جمعیت مسئله اقتصادی است، اما از نظر علمی و روانشناسی ثابت شده است که شاخص های دیگری در کاهش رشد جمعیت ایران تاثیرگذار بوده است.

وی با استنادهای علمی و پژوهشی به آنچه در کشورهای غربی در بحث ازدواج رخ داده است، افزود: باید در زمینه رفع مشکل جمعیت و کاهش ازدواج از تجربیات برخی کشورها استفاده کنی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار یک پژوهشگر جمعیت: تا 15 سال آینده در سیاه چاله جمعیتی گرفتار می شویم

هشدار یک پژوهشگر جمعیت: تا 15 سال آینده در سیاه چاله جمعیتی گرفتار می شویم