مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 آذر 1402 ساعت 09:202023-12-16پزشكي

مصرف سیگار، مهمترین فاکتور بیماری های انسداد ریه


فوق تخصص بیماری های مزمن ریه و استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به ریزفاکتورهای خطر در بروز بیماری های انسداد ریه گفت: مهمترین عامل در بروز این بیماری مصرف سیگار است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد، فریبا رضایی طلب اظهار کرد: بیماری های انسدادی مزمن ریه یکی از امراض شایع، پیشرونده و البته قابل پیشگیری طب داخلی و ریوی است.

یکی از معضلات سیستم بهداشت و درمان آن است که این بیماران، هم دچار حملاتی مثل تنگی نفس و سرفه میشوند و هم منجر به بستری شدن و از کار افتادگی آن ها می شود.

وی در تعریف این بیماری گفت: بیماری های انسدادی ریه، بیماری مزمن است که با علائم تنفسی پایدار و محدودیت جریان هوای بازدمی ظهور می کند.

در واقع در تشخیص این بیماری هم علائم تنفسی مزمن و هم انسداد در برابر جریان هوای بازدم می تواند علامت دهنده باشد که موجب اختلال در راه های هوایی و از بین رفتن کیسه های حبابچه ای ریه می شود.

دکتر رضایی طلب با اشاره به عوامل ایجاد خطر بروز بیماری انسداد ریه ادامه داد: یکی از فاکتورهای مهم خطر برای این بیماری سیگار است و تدخین سیگار میتواند یکی از زمینه های مهم در ایجاد این بیماری باشد.

بیشترین میزان بروز این بیماری در سنین 50سال به بالاست و در آقایان بیشتر از خانم ها دیده می شود، ضمن آنکه علاوه بر افراد سیگاری که بیشتر م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصرف سیگار، مهمترین فاکتور بیماری های انسداد ریه

مصرف سیگار، مهمترین فاکتور بیماری های انسداد ریه