مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 آذر 1402 ساعت 10:252023-11-27سياسي

کارگران درباره طبقه بندی مشاغل به کجا شکایت کنند؟


مدیر کل روابط کار وزارت کار می گوید: کارگران اگر شکایتی از نحوه ی اجرای طرح طبقه بندی مشاغل دارند می توانند به کمیته مستقر در کارگاه خود گزارش دهند و وظیفه ی کمیته رسیدگی به این موضوع است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از تسنیم، مطابق ماده 48 قانون کار به منظور جلوگیری از بهره کشی از کارگر وزارت کار موظف است نظام ارزیابی و طبقه بندی مشاغل را با استفاده از استاندارد مشاغل و عرف مشاغل کارگری در کشور تهیه کرده و به اجرا درآورد.

بر اساس ماده 49 قانون کار برای استقرار مناسبات صحیح کارگاه در زمینه مزد و مشخص شدن شرح وظایف و دامنه مسئولیت مشاغل مختلف در کارگاه ها، کارفرمایان موظفند با همکاری کمیته طبقه بندی مشاغل کارگاه یا موسسات ذیصلاح این طرح را تهیه و پس از تایید وزارت کار در کارگاه به اجرا درآورند.

طرح طبقه بندی مشاغل با هدف برخورداری کارکنان و کارگران مشمول قانون کار از مزایای گروه، سنوات و مزد با رعایت شرایط احراز شغلی پیش بینی شده و در کارگاه های بالای 50 نفر کارکن لازم الاجرا است؛ این طرح در واقع در کارگاه هایی که به حد نصاب 50 نفر کارگر و نیروی کار یا بیش از آن می رسند به اجرا در می آید و کارفرمایان مکلفند برابر ماده 48 قانون کار، نیرو های کار خود را مشمول طبقه بندی قرار بدهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارگران درباره طبقه بندی مشاغل به کجا شکایت کنند؟

کارگران درباره طبقه بندی مشاغل به کجا شکایت کنند؟