مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 آذر 1402 ساعت 21:402023-12-03اقتصادي

رفع شدن نیاز مراکز تحقیقاتی و دانشگاه با ساخت سامانه های جدید پرتودهی


مدیرعامل شرکت توسعه کاربرد پرتوها گفت: امروز دو سامانه خودحفاظ گاما و سامانه آنالیز اتمی تابشی مایکروویو رونمایی شد و مصمم هستیم تا برای بهره مندی مراکز تحقیقاتی و دانشگاه های کشور و بخش صنعت هر چه سریع تر این دستگاه ها تجاری سازی شوند.

- مدیرعامل شرکت توسعه کاربرد پرتوها گفت: امروز دو سامانه خودحفاظ گاما و سامانه آنالیز اتمی تابشی مایکروویو رونمایی شد و مصمم هستیم تا برای بهره مندی مراکز تحقیقاتی و دانشگاه های کشور و بخش صنعت هر چه سریع تر این دستگاه ها تجاری سازی شوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سیدپژمان شیرمردی در آیین رونمایی از دو محصول جدید این شرکت با اشاره به مزیت های این سامانه ها نسبت به نمونه های خارجی، اظهار کرد: درخصوص رونمایی از دستگاه خودحفاظ گاما برنامه این بود که با طراحی های بهینه بتوانیم دستگاه هایی با میزان بالاتر پرتودهی و در حجم کوچک تر تولید کنیم.

معاون سازمان انرژی اتمی ایران افزود: تفاوت این دستگاه خودحفاظ با نمونه های قبلی آن در میزان پرتودهی بالاتر محصولات کشاورزی و بکارگیری مواد حفاظ سازی در مقادیر کمتر است.

این مساله نشان می دهد که نگاه ما در مسیر بهینه سازی دستگاه های تازه تولید شده درست بوده و در زمینه قیمت تمام شده آن گام های مثبتی برداشته شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رفع شدن نیاز مراکز تحقیقاتی و دانشگاه با ساخت سامانه های جدید پرتودهی

رفع شدن نیاز مراکز تحقیقاتی و دانشگاه با ساخت سامانه های جدید پرتودهی