مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 آذر 1402 ساعت 12:402023-12-04حوادث

چه کنیم تا دچار گازگرفتگی نشویم؟


رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمانشاه گفت: به منظور پیشگیری از گازگرفتگی، استفاده از وسایل گازسوز ایمن ضروری است.

-  آتش پاد غلامرضا رضایی، رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمانشاه امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: با فرا رسیدن فصل سرما رعایت نکات ایمنی برای پیشگیری از مسمومیت با گاز مونوکسید کربن ضروری است.

وی افزود: در مرحله نخست، باید از وسایل گازسوز استاندارد استفاده شود و وسیله گازسوز نزدیک پرده و مواد قابل اشتعال قرارداده نشود و از شیلنگ و کلیپس های استاندارد استفاده شود و این شیلنگ ها مربوط به گاز باشد.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: شهروندان هنگام نصب بخاری مسیر دودکش را حتما باید چک کنند که مسدود نباشد و همچنین باید از کلاهک های به شکل H استفاده شود.

وی گفت: شیلنگ های آب به شدت مستعد حادثه هستند و نباید از آن ها برای مصارف گاز استفاده شود و طول آن ها از یک متر و نیم نباید بیشتر باشد همچنین از دیوارهای جنبی به منظور خروج دودکش استفاده شود.

  رضایی خاطرنشان کرد: رنگ شعله وسایل گازسوز بخاری باید حتما آبی باشد و لوله نیز باید گرم باشد، رعایت این اصول مانع مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چه کنیم تا دچار گازگرفتگی نشویم؟

چه کنیم تا دچار گازگرفتگی نشویم؟