مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 آذر 1402 ساعت 12:202023-11-25سياسي

نقش ساکنان خیابان شریعتی در پیروزی انقلاب


شاید برای عموم مردم شهر تهران جالب توجه باشد که بدانند ساکنان محله های پردرآمد که نوعا به بی تفاوتی نسبت به وضعیت اجتماعی طبقات میانی و فرودست شهر و غوطه ور بودن در ناز و نعمت متهم هستند، - در فرآیند نهضت امام خمینی و به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی سهیم بودند؟ پاسخ اما جالب توجه است.

اولین اعتراض سیاسی و تظاهرات عمومی مردم در خیابان کوروش کبیر با ترکیب شهروندان مسیحی، یهودی و مسلمان، دو ماه قبل از پیروزی انقلاب اتفاق افتاد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، امروز چهارم آذر چهل و نهمین سالروز تعطیلی مسجد جاوید و دستگیری آیت الله مفتح و آیت الله خامنه ای در سال 1353 است.

شرح ماجرا آیت الله سید علی خامنه ای به دعوت آیت الله محمد مفتح امام جماعت مسجد جاوید تهران در روزهای 18 و 19 آبان 1353 برای سخنرانی در این مسجد دعوت شد.

موضوع سخنرانی مسائل سیاسی روز و چگونگی سامان دهی مبارزه و استفاده از فرصتها برای پیشبرد اهداف نهضت اسلامی بود.

حساسیت ساواک به رفت و آمد شخصیت های روحانی و مردم به مسجد و برگزاری سخنرانی های پر جمعیت و ضد رژیم موجب جلب و دستگیری آیت الله خامنه ای و انتقال ایشان به زندان کمیته مشترک ضدخرابکاری شد.

بعد از این اتفاق تلخ، دکتر محمد مفتح که خود ممنوع المنبر بود روی پله دوم منبر مسجد نشست و با اعلام اینکه اجازه سخنرانی ندارد با انتقاد و ابر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش ساکنان خیابان شریعتی در پیروزی انقلاب

نقش ساکنان خیابان شریعتی در پیروزی انقلاب