مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 آذر 1402 ساعت 10:352023-11-26اقتصادي

وضعیت ساخت مسکن مطلوب نیست


وضعیت ساخت مسکن در کشور مطلوب نیست و مسکن به عنوان یک متولی اصلی در تورم اقتصادی محسوب می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمهر، یکی از وعده های انتخاباتی سیدابراهیم رییسی ساخت 4 میلیون واحد مسکونی طی 4 سال ابتدایی دولت بود که در ابتدا اجرای این وعده انتخاباتی موانع و چالش هایی پیش روی دولت قرار گرفت.

برخی موانع با برنامه ریزی های مناسب هموار شد اما تأمین منبع مالی با توجه به بودجه محدود دولت قطعاً کار دولت سیزدهم را دشوار کرده است.

به منظور تأمین بخشی از منابع مالی طرح نهضت ملی مسکن، در ماه اخیر صندوق توسعه ملی در نشستی که با حضور معاون اول رییس جمهوری و سایر مسئولان مرتبط با بخش مسکن برگزار شده پیشنهاد دادند در قبال دریافت حواله های نفتی 2 میلیارد دلار در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دهد.

تخصیص 2 میلیارد دلار منابع ارزی در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی ماه اخیر (6 مهر) از تخصیص 2 میلیارد دلار منابع ارزی برای تکمیل طرح های نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت: رقم 2 میلیارد دلار از محل تهاتر نفت و منابع صندوق ملی تخصیص پیدا می کند.

یکی از مشکلات اجرای طرح نهضت ملی مسکن تخصیص منابع مالی بود که مجوزی از سوی رهبر معظم انقلاب اخذ کردیم تا از ظرفیت های موجود تهاتر نفت و صندوق ملی در این راستا استفاده کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وضعیت ساخت مسکن مطلوب نیست

وضعیت ساخت مسکن مطلوب نیست