مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 آذر 1402 ساعت 14:112023-11-23اقتصادي

2 درصد علم دنیا در ایران تولید می شود


معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: از نظر جمعیت تنها یک درصد دنیا هستیم اما دو درصد تولید علم دنیا و یک چهارم تولید علم در منطقه به کشورمان اختصاص دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک، یونس پناهی امروز در دیدار با اساتید دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی اظهار کرد: ایران در رتبه 64 بخش فناوری قرار دارد ؛ اگر بنا داریم در دنیا به مرجع تبدیل شویم باید ارتباطات بین المللی را ارتقا دهیم، تنها 30 درصد میانگین تولید علم در کشور از این طریق است در صورتی که این رقم در کشورهای منطقه بیش از 60 درصد است.

  وی با بیان اینکه برای ارتقا و افزایش تولید علم از طریق ارتباطات بین المللی باید دیپلمات علم پرور پرورش دهیم افزود: درواقع دیپلمات علم پرور همانند دیپلمات سیاسی باید منافع کشور را در زمینه علم دنبال کند.

  معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و رییس موسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به شعار سال گفت: باید در کنار تولید علم به فناوری نیز توجه کنیم؛ از نظر جمعیت تنها یک درصد دنیا هستیم اما دو درصد تولید علم دنیا و یک چهارم تولید علم در منطقه به کشورمان اختصاص دارد.

  در حال به روزرسانی .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

2 درصد علم دنیا در ایران تولید می شود

2 درصد علم دنیا در ایران تولید می شود