مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 آذر 1402 ساعت 19:502023-11-22سياسي

سهم کشور از تولید علوم انسانی در جهان باید افزایش یابد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی در آیین اختتامیه همایش بین المللی علامه سید محمدحسین طباطبایی که به میزبانی دانشگاه الزهرا (س) برگزار شد، - رییس جمهور در اختتامیه همایش علامه طباطبایی بر ضرورت افزایش سهم ایران در تولید علوم انسانی در جهان تاکید کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی در آیین اختتامیه همایش بین المللی علامه سید محمدحسین طباطبایی که به میزبانی دانشگاه الزهرا (س) برگزار شد، ضمن تبریک ولادت حضرت زینب کبری (س) و گرامیداشت یاد شهدای فلسطین و همچنین تجلیل از مقام والای علمی و دینی علامه طباطبایی، به نامگذاری سی ام آبان به نام روز فلسفه اشاره کرد و گفت: مراکز علمی، تحقیقی و پژوهشی به نقش فلسفه در تعالی و پیشرفت جوامع بشری، گسترش عقلانیت و خداباوری، بپردازند.

رییس جمهور در ادامه روند شکل گیری تمدن بشری را در سه لایه زیربنایی، میانی و روبنایی توصیف و اجزای تشکیل دهنده هر کدام را الف) زیربنایی شامل فلسفه و عرفان، انسان، هستی، فلسفه و اخلاق، ب) میانی شامل علوم اجتماعی و ج) روبنایی شامل هنر و معماری دانست.

رییسی علامه طباطبایی را احیاگر حکمت اسلامی در دوران معاصر، فیلسوفی فقیه، حکیم، ریاضی دان، مفسر عالیقدر قرآن کریم و عالمی واصل دانست که با فتح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهم کشور از تولید علوم انسانی در جهان باید افزایش یابد

سهم کشور از تولید علوم انسانی در جهان باید افزایش یابد