مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 آذر 1402 ساعت 13:002023-11-28سياسي

ساخت 2 واحد نیروگاه اتمی بوشهر پس از 5 سال وقفه


دومین جلسه کارگروه توسعه نیروگاه های اتمی برای تولید 20 هزار مگاوات برق هسته ای به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار و گزارشی از آغاز به کار ساخت واحدهای دو و سه نیروگاه اتمی بوشهر در مهرماه سال جاری پس از 5 سال وقفه به ارزش 23 هزار و 800 میلیارد تومان ارائه شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، دکتر محمد مخبر در این جلسه احداث نیروگاه های اتمی را گامی مهم و ضروری در جهت تامین برق پایدار کشور دانست و گفت: توسعه نیروگاه های هسته ای حرکتی در راستای رسیدن به ایران قوی است و همه دستگاه ها باید پشتیبانی های لازم را برای تحقق این برنامه انجام دهند.

معاون اول رییس جمهور خاطر نشان کرد: احداث 20 هزار مگاوات نیروگاه برق اتمی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است، از مولفه های اقتدار کشور و مصداق بارز اثرگذاری توسعه صنعت هسته ای در ارتقا خدمت رسانی به مردم و تامین برق مورد نیاز کشور است.

  وی افزود: علاوه بر این احداث نیروگاه برق اتمی از جهت تامین سلامت، امنیت غذایی، امنیت دارویی، ارتقاء علمی در کشور دارای نقش و اهمیت فراوان است و به لحاظ اقتصادی نیز اثرات مثبت و سازنده ای برای کشور دارد چرا که طبق گزارش های ارائه شده هر نیروگاه هزارمگاواتی اتمی می تواند حدود یک میلیارد یورو در سال صرفه جویی اقتصادی در مصرف سوخت های فسیلی داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت 2 واحد نیروگاه اتمی بوشهر پس از 5 سال وقفه

ساخت 2 واحد نیروگاه اتمی بوشهر پس از 5 سال وقفه