مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 آذر 1402 ساعت 10:452023-11-27سياسي

تقویت روابط علمی ایران و هند موجب ترویج عدالت و صلح می شود


مدیر حوزه های علمیه با اشاره به اینکه معنویت، اخلاق، عدالت، آزادی انسان و صلح میان انسان ها جایگاه مهمی دارد، گفت: تقویت روابط دانشگاهی و حوزوی میان هند و ایران در این مسیر بسیار اثرگذار و مهم است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار با بلرام شکلا رایزن فرهنگی هند در ایران، اظهار کرد: هند و ایران دو سرزمین پیوسته به یکدیگر و دارای عمیق ترین روابط فرهنگی هستند.

باید تلاش کنیم این روابط علمی و فرهنگی از آسیب ها مصون باشد.

مدیر حوزه های علمیه گفت: اگر این دو کشور روابط عمیق اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی داشته باشند می توانند در جهان تأثیرات مثبت صلح و تمدن داشته باشند.

وی با بیان اینکه جمعیت عظیم و تنوع فرهنگی به هند جلوه خاصی می دهد، عنوان کرد: ایران نیز با توجه به تاریخ و تمدن قوی که دارد در جهان شرایط خاصی دارد.

آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه معنویت، اخلاق، عدالت، آزادی انسان و صلح میان انسان ها جایگاه مهمی دارد، خاطرنشان کرد: این دو کشور می توانند مبّشر این مفاهیم در سطح منطقه و جهان باشند.

وی با بیان اینکه جهان اسلام و ایران نگاه مثبتی به هند دارد، تصریح کرد: تقویت روابط دانشگاهی و حوزوی میان هند و ایران نیز در این مسیر بسیار اثرگذار و مهم است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تقویت روابط علمی ایران و هند موجب ترویج عدالت و صلح می شود

تقویت روابط علمی ایران و هند موجب ترویج عدالت و صلح می شود