مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 آذر 1402 ساعت 08:402023-12-12اقتصادي

ایران به جلوگیری جدی از فرسایش خاک نیاز دارد


معاون پژوهشی و فناوری پژوهشکده خاک و آبخیزداری کشور با بیان اینکه ایران به جلوگیری جدی از فرسایش خاک نیاز دارد، گفت: فرسایش مهم ترین عامل تخریب خاک است و این امر امنیت غذایی را به خطر می اندازد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سمنان، محمود عرب خدری، معاون پژوهشی و فناوری پژوهشکده خاک و آبخیزداری کشور صبح امروز در سفر به سمنان و در جمع مسؤولان جهاد کشاورزی این استان اظهار کرد: بر اساس تحقیقاتی که هم در سطح جهان و هم در ایران انجام شده، فرسایش خاک مهم ترین عامل تخریب آن است.

وی با اشاره به اهمیت خاک و نقش آن در تأمین غذا گفت: بر اساس همین اهمیت، از حدود 10 سال گذشته سازمان فائو روزی به نام روزی را به نام روز جهانی خاک نام گذاری کرده است و در ایران نیز وزارت جهاد کشاورزی، میزبانی این مراسم را به عهده دارد و یک هفته در خصوص ارزش خاک و اهمیت خاک بحث و گفت وگو می شود.

معاون پژوهشی و فناوری پژوهشکده خاک و آبخیزداری کشور گفت: از خاک، محصولات کشاورزی را تولید می کنیم؛ عمده محصولات از زمین کشاورزی می آید و هرگونه تخریب خاک، چه شیمیایی و چه فیزیکی، آینده کشور را دچار مشکل و در تولید غذای ایجاد اختلال می کند.

عرب خدری با بیان اینکه اهمیت خاک در هفته جهانی خاک در حد مقدورات به اقشار مختلف معرفی می شود، افزود: از آنجا که فرسایش از مهم ترین علل تخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران به جلوگیری جدی از فرسایش خاک نیاز دارد

ایران به جلوگیری جدی از فرسایش خاک نیاز دارد