مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 آذر 1402 ساعت 09:062023-12-09اقتصادي

پژوهش ها و ایده های نو با کسب و کارهای نوین نیاز خراسان جنوبی


خبرگزاری فارس- خراسان جنوبی؛ آن چه طی این سال ها خراسان جنوبی به آن بالیده و افتخار کرده است قابلیت های خاص و ویژه این خطه از ایران زمین است.

توانمندی های خاص معدنی، کشاورزی، گردشگری و.

خراسان جنوبی در کنار فرهیختگان علمی و دانشگاهی نه تنها در ایران و بلکه جهان زبان زد است.

اما آن چه سبب شده تا خراسان جنوبی نتواند آن چنان که باید و شاید در حوزه اقتصادی از پایه های محکم و استواری بهره مند باشد بی بهره بودن از زیرساخت های حمل و نقل به ویژه ریلی، هوایی و جاده ای، دوری از مرکز و .

است و این کم برخودداری سبب شده  با این که خراسان جنوبی گنجینه و کلکسیونی از توانمندی هایست، بیشتر داشته های آن به صورت خام و فله ای از استان و کشور خارج شود.

همین خام فروشی سبب شده تا ارزش افزوده چندانی از این داشته ها نصیب خراسان جنوبی با توانمندی نیروی انسانی فرهیخته و دانشمند نشود.

البته محققان هم در این سال ها بیشتر تمرکز فعالیت های پژوهشی آن ها بر روی قابلیت ها به ویژه محصولات مزیت دار خراسان جنوبی بوده و کمتر رو به ایده ها، طرح ها نوین و متناسب با نیاز روز جامعه آورده اند به همین واسطه نیاز است تا پژوهشگران نیز به طور حتم در انجام پروژه های تحقیقاتی خویش براساس پیشران های اقتصادی که برای استان در سه عرصه معدنی، کشاورزی و گردشگری تعریف شده است ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پژوهش ها و ایده های نو با کسب و کارهای نوین نیاز خراسان جنوبی

پژوهش ها و ایده های نو با کسب و کارهای نوین نیاز خراسان جنوبی